.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تدوین دائره المعارف مازندران


 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به نامگذاری روز 14 آبان به نام " روز مازندران" از سوی شورای فرهنگ عمومی استان از تدوین دائره المعارف مازندران در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس علی ابراهیمی پیش از ظهر شنبه در جلسه هم اندیشی بزرگداشت روز مازندران در سالن کنفرانس اداره کل ارشاد استان افزود: قصد داریم روز مازندران امسال را افتخار و اقتدار بخشیم.
وی خاطرنشان کرد: هیچ استانی در کشور دارای چنین مناسبت ویژه ای نبوده بنابراین برنامه ریزی برای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد در دستور کار نهادهای فرهنگی استان قرار گرفت.

مسئول ستاد برگزاری روز مازندران با اشاره به اینکه مراسم امسال روز مازندران به صورت متمرکز در شهرهای تنکابن و ساری برگزار می شود از برگزاری این مراسم در تمامی شهرهای استان برای سال آتی خبر داد.

ابراهیمی با بیان اینکه دانشنامه و دائره المعارف مازندران از سوی دانشگاه مازندران مراحل تدوین خود را طی می کند، یادآور شد: قصد داریم تندیس مفاخر علمی استان را همزمان با این روز در محوطه پردیس دانشگاه مازندران بنا کنیم.

وی با اعلام اینکه بازدید رایگان از موزه های استان و اطلاع رسانی و تبلیغات از برنامه های این روز از سوی سازمان میراث فرهنگی استان خبر داد و گفت: نقش رسانه های استانی و ملی در پوشش مناسب این رویداد بسیار قابل اهمیت است.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم روز مازندران در سطوح ملی خاطرنشان کرد: باید از طریق فرهنگسازی، حلقه های مفقوده ناآشنایی مردم ایران زمین از خطه علویان را بشناسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز از اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی همزمان با روز مازندران در امامزاده های استان خبر داد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی افزود: شناسایی و معرفی مفاخر علمی، دینی و فرهنگی جهت ارائه الگوی مناسب شخصیتی به مردم بویژه نسل جوان در مورد مازندران ضروری است.

عباس مهدوی، مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات روز مازندران نیز از چاپ کتاب عکس روز مازندران برای نخستین بار در کشور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: آثار 100 عکاس مازندران از جاذبه ها و خصوصیات مردم شناسی مازندران در این کتاب گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه این کتاب در ورق طلاکوب و در تیراژ وسیعی به چاپ می رسد اظهار امیدواری کرد که توزیع این کتاب در روز مازندران صورت گیرد.

چهاردهم آبان ماه سال 243 هجری شمسی روزی است که نخستین حکومت شیعی جهان در خارج از مرزهای شبه جزیره عربستان با بیعت مردم طبرستان با حسن بن زید علوی در سعید آباد رویان تاسیس شد.

براین اساس شورای فرهنگ عمومی استان انتخاب روزی به نام مازندران که منعکس کننده آمال و آرمان فرهنگی مردمش باشد را در دستور کار قرار داده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امید 2 آبان 1389
سلام وخسته نباشید عرض میکنم خدمت همه دست اندرکاران این طرح عزیزان کارتان بسیار ارزنده ومبارک است مازندران به وحدت نیازدارد وهر چه که به این وحدت کمک کند مایه دلگرمی فرهنگ دوستان مازندرانی است ما نیازمند حفظ یکپارچگی هستیم برای بالا بردن قدرت چانه زنی همواره به این وحدت نیازمندیم ودر آینده که رقابت بسی دشوارتر خواهد بود این همدلی ها میتواند چاره ساز باشد . دوستان به خاطر داشته باشیم همیشه دولت مردان می آیند و می روند ودر این آمد وشد ها مردم شاهد تغییرات زیادی می شوند اما ثابت شده هر چه یکپارچگی ها بیشتر باشد خسارتها در آن اندک وناچیز است ودر مقابل دستاوردها بیشتر خواهد بود . بنده در جلسات متعدد هیئت دولت شاهد بودم اختصاص اعتبارات بیشتر به میزان اعتبار مدیران ومسئولان هر استان در هیئت دولت بستگی دارد اما دربرخی استانها علاوه بر این وحدت بین مدیران ، نمایندگان ومسئولان استانی وهمراهی مردم با مسئولین بیشتر ثمر بخش بوده است ، به همه شما خدا قوت میگم واقعا دست مریزاد به همت بلند مردان وزنان با غیرت مازندرانی .
نا شناس 2 آبان 1389
ایا این هم اندیشی بین مدیر کل ارشاد ومدیرکل اوقاف ومسوول روابط عمومی ارشاد بود پس بقیه دستگاه راچرا دعوت کردید پس حتما شمل سه نفری میخواهید روز 14 ابان روز مازندران را برگزار کنید چرا خبر دیگر دستگاه حاضر در جلسه را نگفتید این کاردرشان امانتداری درخبررسانی نیست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.